Mailchimp vs MailPoet
Aloitetaan! Mailchimp vs MailPoet – kaksi hyvää vastakkain. Mutta ihan alkuun täytyy kertoa, mistä tässä on kyse. Käytin aiemmin pitkään Mailchimpiä ja tykkäsin, tykkäsin kovasti. Mailchimpin kanssa tuli kaikenlaista säätöä, eri ominaisuuksia siirrettiin kalliimpiin hintaluokkiin ja rajat muuttuivat jatkuvasti. Kyllästyin. Vaihdoin toiseen. Lopulta löysin MailPoetin, johon ihastuin. Nykyään pidän siitä niin paljon, että autan asiakkaitani sen käyttöönotossa ja käytössä.
Jos haluat varmistaa, että sähköpostimarkkinointikampanjasi onnistuvat, on sinun valittava oikea työkalu työhön. Tässä vertailussa pyrimme vertaamaan näitä kahta kilpailijaa ja tarkastelemaan niiden ominaisuuksia, hintoja ja asiakaspalvelua. Jos siis yrität päättää näiden kahden palvelun välillä, lue eteenpäin!
Sähköpostimarkkinointipalvelua valittaessa on ensimmäiseksi otettava huomioon ominaisuudet. Millaisia ominaisuuksia MailPoet ja MailChimp tarjoavat? Molemmissa palveluissa on laaja valikoima malleja ja suunnitteluvaihtoehtoja, joiden avulla voit luoda kauniita sähköpostiviestejä nopeasti ja helposti. Molemmissa on myös vedä ja pudota -rakentajat, joten jopa ne, joilla ei ole koodauskokemusta, voivat luoda upeita kampanjoita. MailChimp tarjoaa myös kehittyneitä automaatiotyökaluja, joiden avulla voit lähettää yksilöllisiä sähköpostiviestejä asiakkaiden käyttäytymisen perusteella ja MailPoet on kovaa tulossa perässä näiden ominaisuuksien kanssa.
Hinta ei ole myöskään aivan yhdentekevä asia sähköpostimarkkinointipalvelua valitessa. Molemmat palvelut tarjoavat ilmaisia vaihtoehtoja pienille sähköpostilistoille, mutta nämä ovat ymmärrettävästikin ominaisuuksiltaan rajoittuneempia versioita. On tärkeää ymmärtää kaikki käytettävissä olevat vaihtoehdot ennen päätöksen tekemistä, jotta voit löytää budjettiisi parhaiten sopivan vaihtoehdon. Vertailemalla kaikkia näitä tekijöitä – ominaisuuksia, hintoja ja asiakaspalvelua – pystymme määrittelemään, mikä on paras vaihtoehto juuri sinun tarpeisiisi: nyt on aika aloittaa tämä vertailu – MailChimp vs Mailpoet
Mailchimp
Mailchimp on useiden bloggaajien ja verkkokauppojen ensimmäinen uutiskirjetyökalu. Se on nimekäs ja tarjoaa mukavan ilmaisen tavan aloittaa sähköpostien lähettäminen. Se on toiminut vuodesta 2001 lähtien. Uutiskirjepohjia löytyy mukavasti, joten alkuun pääsee kohtuullisen nopeasti. Lisäksi omalle sivustolle saa kohtuullisen helposti lisättyä uutiskirjeen tilauslomakkeen.
Mailchimp hinta 2024
Mailchimp oli erityisen tunnettu hyvin anteliaasta ilmaisesta tasostaan. Uutiskirjeen tilaajia sai olla 2000, ennen kuin Mailchimpistä täytyi alkaa maksaa. Tällöin Mailchimpin ilmainen kokeilu oli suositeltavaa! Tämän jälkeen hinnoittelustrategia on hyppinyt ympäriinsä ilmaisten käyttäjien määrästä erilaisiin kikkailuihin ja rajoituksiin, koskien myös maksullisia tasoja.
Mailchimpin tilaajamäärää valitessa kannattaa kiinnittää huomiota sähköpostilistoihin. Voit luoda erilaisia sähköpostilistoja (esim. verkkokaupan asiakkaat ja uutiskirjetilaajat), mutta mikäli sama henkilö kuuluu kahdelle eri listalle, lasketaan hänet kahdeksi tilaajaksi.
Alla lueteltu tämän hetkinen hinnoittelu. En voi täysin vakuuttaa, että tämä pitää paikkaansa, kun luet tätä, sillä Mailchimp on tunnettu viime aikoina näiden pyörittelystä.
Mailchimp Essentials, Standard ja Premium
- 500 tilaajaa: 12.20€/kk
- 1500 tilaajaa: 24.88€/kk
- 2500 tilaajaa: 37.08€/kk
- 5000 tilaajaa: 64.77€/kk
- 10 000 tilaajaa: 93.87€/kk
Mailchimp Essentials sisältää 10 kertaa ylläolevan tilaajamäärätason verran sähköposteja/kk (esim. 1500 tilaajaa x 10 = 15 000 sähköpostia/kk), kolme käyttäjää ja kolme sähköpostilistaa. Ilmaiseen versioon verrattuna etuna on mm. Mailchimpin logon poisto, A/B testaus, sähköpostiviestien ajastus ja perustason automaatiot
- 500 tilaajaa: 18.77€/kk
- 1500 tilaajaa: 41.96€/kk
- 2500 tilaajaa: 56.32€/kk
- 5000 tilaajaa: 93.87€/kk
- 10 000 tilaajaa: 126.73€/kk
Mailchimp Standard sisältää n. 20 kertaa ylläolevan tilaajamäärätason verran sähköposteja/kk, viisi käyttäjää ja viisi sähköpostilistaa. Essentials version ominaisuuksien lisäksi Mailchimp Standard tuo mukaan mm. monimutkaisempien automaatioiden rakentamisen, automaattisen segmentoinnin sekä dynaamisen sisällön luonnin.
- 500 tilaajaa: 328.56€/kk
- 1500 tilaajaa: 328.56€/kk
- 2500 tilaajaa: 328.56€/kk
- 5000 tilaajaa: 328.56€/kk
- 10 000 tilaajaa: 328.56€/kk
Mailchimp Premium sisältää vähintään 15 kertaa ylläolevan tilaajamäärätason verran sähköposteja/kk, rajoittamattoman määrän käyttäjiä ja rajoittamattoman määrän sähköpostilistoja. Standard versioon verrattuna Mailchimp Premium antaa lisäpotkua raportointiin, sähköpostien sisältötestaukseen ja segmentaatioon.
Mailchimp: ilmainen taso, rajat ja rajoitukset
Mailchimpin ilmaisen tason raja on 500 kontaktia ja 1000 sähköpostiviestin lähetysrajaper kuukausi. Tämä on varsin vähän, mutta tietynlaisiin tarpeisiin tämäkin saattaa olla riittävä. Hieman hassuna rajoituksena Mailchimpin ilmaisessa versiossa on uutiskirjeiden ajastuksen puuttuminen: et voi ajastaa viestejä esimerkiksi seuraavalle tiistaille klo 8.15, vaan sinun täytyy klikata nappia, kun haluat viestin lähtevän.
Jos hakusessa on ilmainen uutiskirjetyökalu tai sähköpostimarkkinointi työkalu, on muitakin vaihtoehtoja. Ilmaisissa vaihtoehdoissa on aina rajoituksensa, jotka yleensä huomaa vasta kun ne tulevat vastaan.
Ilmainen vaihtoehto Mailchimpille WordPress-sivustoille
Lue alta lisää MailPoetista, joka on ilmainen 1000 tilaajaan saakka. MailPoetin etu Mailchimpiin verrattuna on ilmaisten tilaajien suurempi määrä sekä 5000 sähköpostin kuukausiraja.
Lisäksi MailPoet toimii suoraan WordPressin hallintapaneelista. Tämä säästää aikaa. Lisäksi sinun ei tarvitse jakaa asiakkaidesi tai lukijoidesi dataa ulkopuolisille toimijoille, joka suuri plussa.
Heikkoutena MailPoetin ilmaisessa versiossa on syvempien analyytiikkatyökalujen puuttuminen. Nämä saa käyttöönsä vasta maksullisessa versiossa. Ilmaisessa näet kuitenkin viestisi avausprosentin, klikkausprosentit ja viestin euromääräiset tuotot.
Ilmainen vaihtoehto Mailchimpille Shopifyn, MyCashFlown ja muiden ulkoisten palveluiden käyttäjille
Kolmannen osapuolen palveluissa on aina omat riskinsä, sillä tietomurtoja tapahtuu etkä varsinaisesti tiedä, miten asiakasdataasi nämä toimijat käsittelevät. Yleensä tietysti todella hyvin ja tarkkojen sääntöjen mukaisesti, mutta näissä on omat riskinsä.
Paras ilmainen sähköpostimarkkinointityökalu Shopifylle ja muille ulkoisille verkkokauppa-alustoille on MailerLite. Alusta on toimiva, sallii 1000 kontaktia sekä 12 000 kuukausittaista sähköpostiviestiä.
Mailchimp kokemuksia 2024 ja Mailchimp arvostelut
Mailchimp oli alunperin alansa kuningas ja aivan syystä. Sähköpostiviestit löysivät yleensä perille, sähköpostien rakentelu oli muihin kilpailijoihin nähden toimivaa, käyttäjiä kohdeltiin reilusti ja hinnat olivat kohdillaan ilmaista tasoa myöten.
Asiat ovat kuitenkin aivan viime vuosien aikana muuttuneet. Nyt kysyessä käyttäjien Mailchimp kokemuksia 2024, ovat vastaukset huomattavasti heikompia. Mailchimp editori on ok, mutta jäänyt ehkä ajasta vähän jälkeen ja omien uutiskirjepohjien luomiseen löytyy parempiakin työkaluja.
Mailchimp hinnat ovat yksi murheenkryyni ja niitä on veivattu (=nostettu) jatkuvasti ja ominaisuuksia siirretty vain korkeimpiin tasoihin kuuluviksi. Mailchimpin hinnoittelua ei voi enää sanoa selkeäksi, mitä se aikanaan oli. Lisäksi Mailchimp tilaajamäärät lasketaan per lista, jolle tilaaja kuuluu, joten rajat paukkuvat nopeasti, jos samat henkilöt kuuluvat usealle listalle.
Mailchimp arvostelut ovat luettavissa yleisimmiltä arvostelusivuilta. Klikkaa kuvia päästäksesi lukemaan oikeiden käyttäjien arvioita Mailchimpistä:
Parasta, mitä Mailchimp teki? Brändiin sopiva lahja jokaiselle tilaajalle
Nyt ihan ekstrana, vaikka Mailchimp kokemukset eivät ole ehkä niitä aivan parhaita, on Mailchimpillä ainakin aikanaan ollut yksi erityinen markkinointitapa: lahja uusille tilaajille. Nyt ei puhuta mistä vain satunnaisista kynistä vaan oikeasti tarkkaan mietityistä, brändiin sopivista lahjoista.
Aikanaan itse käytön aloitettuani sain hienot pinkit Mailchimpin logolla varustetut sukat! Tämä tapahtui vuonna 2015, mutta se on vieläkin mielessä. Ota tästä todella hyvä markkinointikikka talteen! Tässä artikkelissa lisää esimerkkejä Mailchimpin markkinointistrategiassaan käyttämistä lahjoista.
MailPoet
MailPoet on WordPress alustan tunnetuin sähköpostimarkkinointi- ja uutiskirjetyökalu. Se on toiminut vuodesta 2011 lähtien. MailPoetin omistaa nykyään Automattic, joka omistaa myös WooCommercen, joten tulevaisuus on valoisa. MailPoet toimii hyvin yhteen WooCommercen kanssa, mutta lisää Woohon liittyviä ominaisuuksia on toivottavasti vielä tulossa.
MailPoetissa on mukava määrä valmiita uutiskirjepohjia ja omia pystyy rakentamaan helposti Gutenberg editoria käyttäen. MailPoet toimii suoraan WordPressissä, joten asiakasdataa ei siirretä kolmansille osapuolille. Lisäksi tämä nopeuttaa käyttöä, koska ylimääräisiä kirjautumisia ei tarvita.
MailPoet hinta 2024
MailPoetin hinnoittelu on varsin selkeää. MailPoetia voi käyttää ilmaiseksi 1000 tilaajaan asti. Tämän jälkeen käytettävissä on maksullinen MailPoet Business taso. Tämän lisäksi löytyy useita verkkosivustoja ylläpivätille yrityksille tarkoitettu MailPoet Agency.
Molemmat MailPoetin maksulliset tasot sisältävät kaikki sen ominaisuudet, joten ei tarvitse pelätä, että valitsemalla jonkin tason jäisi ilman parhaita ominaisuuksia.
MailPoet Business ja Agency
MailPoetin maksullisilla versioilla saa lähettää rajattoman määrän sähköpostiviestejä kuukaudessa.
Haluatko MailPoetin käyttöön listahintoja edullisemmin?
Hanki MailPoet Automaattisesti-erikoishintaan, hoida käyttöönotto suomeksi ja jätä Mailchimp taaksesi.
MailPoet Business:
- 500 tilaajaa: 10€/kk
- 1500 tilaajaa: 20€/kk
- 2500 tilaajaa: 30€/kk
- 5000 tilaajaa: 55€/kk
- 10 000 tilaajaa: 80€/kk
MailPoet Agency:
- 500 tilaajaa: 30€/kk
- 1500 tilaajaa: 60€/kk
- 2500 tilaajaa: 90€/kk
- 5000 tilaajaa: 165€/kk
- 10 000 tilaajaa: 240€/kk
Mailchimp: ilmainen taso, rajat ja rajoitukset
Mailchimpin ilmaisen tason raja on 500 kontaktia ja 1000 sähköpostiviestin lähetysrajaper kuukausi. Tämä on varsin vähän, mutta tietynlaisiin tarpeisiin tämäkin saattaa olla riittävä. Hieman hassuna rajoituksena Mailchimpin ilmaisessa versiossa on uutiskirjeiden ajastuksen puuttuminen: et voi ajastaa viestejä esimerkiksi seuraavalle tiistaille klo 8.15, vaan sinun täytyy klikata nappia, kun haluat viestin lähtevän.
Jos hakusessa on ilmainen uutiskirjetyökalu tai sähköpostimarkkinointi työkalu, on muitakin vaihtoehtoja. Ilmaisissa vaihtoehdoissa on aina rajoituksensa, jotka yleensä huomaa vasta kun ne tulevat vastaan.
Ilmainen vaihtoehto Mailchimpille WordPress-sivustolla
Lue alta lisää MailPoetista, joka on ilmainen 1000 tilaajaan saakka. MailPoetin etu Mailchimpiin verrattuna on ilmaisten tilaajien suurempi määrä sekä 5000 sähköpostin kuukausiraja.
Lisäksi MailPoet toimii suoraan WordPressin hallintapaneelista. Tämä säästää aikaa. Lisäksi sinun ei tarvitse jakaa asiakkaidesi tai lukijoidesi dataa ulkopuolisille toimijoille, joka suuri plussa.
Heikkoutena MailPoetin ilmaisessa versiossa on syvempien analyytiikkatyökalujen puuttuminen. Nämä saa käyttöönsä vasta maksullisessa versiossa. Ilmaisessa näet kuitenkin viestisi avausprosentin, klikkausprosentit ja viestin euromääräiset tuotot.
Ilmainen vaihtoehto Mailchimpille Shopifyn, MyCashFlown ja muiden ulkoisten palveluiden käyttäjille
Kolmannen osapuolen palveluissa on aina omat riskinsä, sillä tietomurtoja tapahtuu etkä varsinaisesti tiedä, miten asiakasdataasi nämä toimijat käsittelevät. Yleensä tietysti todella hyvin ja tarkkojen sääntöjen mukaisesti, mutta näissä on omat riskinsä.
Paras ilmainen sähköpostimarkkinointityökalu Shopifylle ja muille ulkoisille verkkokauppa-alustoille on MailerLite. Alusta on toimiva, sallii 1000 kontaktia sekä 12 000 kuukausittaista sähköpostiviestiä.
MailPoet kokemuksia 2024 ja MailPoet arvostelut
MailPoetin matka WordPressin sähköpostimarkkinoinnin huipputyökaluksi on ollut pitkä. Työkalu oli pitkään tunnetuin WordPress uutiskirjetyökaluna, jonka se hoiti mainiosti. Siinä oli hyvät perusominaisuudet ja uutiskirjeet löysivät perille, joka on ollut usein yksi WordPressin sisäisten työkalujen haasteista.
WooCommercen kanssa toiminta oli kuitenkin keskinkertaista. Esimerkiksi Mailchimp hoiti tämän homman vuosia todella paljon paremmin. Asiat muuttuivat kuitenkin pari vuotta sitten, jolloin uusia WooCommerceen liittyviä ominaisuuksia alkoi pikkuhiljaa virrata sisään. Työkalu kehittyi ja lopulta kävi niin, että WooCommercen kehittäjä Automattic osti MailPoetin. Ja siitä ne juhlat käynnistyivätkin!
MailPoet on vähitellen kasvattanut automaatio-, listanhallinta ja WooCommerce-ominaisuuksiaan ja siitä on tullut todella hyvä sähköpostimarkkinointi työkalu WordPressille. Kaikki ei ole vielä täydellistä, mutta nyt tätä työkalua voi jo hyvin mielin suositella isommillekin verkkokaupoille.
MailPoetin hinnoittelu on reilua ja läpinäkyvää. Saat sen, mitä on luvattu ja siinä se.
MailPoet arvostelut ovat luettavissa yleisimmiltä arvostelusivuilta. Klikkaa kuvia päästäksesi lukemaan oikeiden käyttäjien arvioita:
Yleiskatsaus Mailchimpiin ja MailPoetiin
Sähköpostimarkkinointiratkaisut ovat olennainen osa mitä tahansa liiketoimintaa. Olipa kyseessä sitten asiakkaiden tavoittaminen, suhteiden rakentaminen tai yksinkertaisesti yhteyden pitäminen, sähköpostimarkkinointi on loistava tapa tehdä se. MailPoet ja Mailchimp ovat molemmat yksiä suosituimmista saatavilla olevista sähköpostimarkkinointiratkaisuista. Molemmat tarjoavat kattavia ominaisuuksia, jotka auttavat yrityksiä onnistumaan digitaalisessa markkinoinnissa.
MailPoet on loistava vaihtoehto niille, jotka tarvitsevat helppokäyttöisen sähköpostiratkaisun. Se tarjoaa intuitiivisen vedä ja pudota -editorin, jonka avulla käyttäjät voivat luoda nopeasti kauniita sähköpostiviestejä ilman, että heidän tarvitsee koodata mitään. Siinä on useita vaihtoehtoja asiakkaiden segmentoimiseksi eri listoihin heidän mieltymystensä ja kiinnostuksen kohteidensa perusteella. Koska MailPoet toimii suoraan WordPressissä, on sen käyttö todella helppoa ja nopeaa – kaikki toimii tutulla tavalla eikä WordPressistä tarvitse lähteä mihinkään.
Toisaalta MailChimp on vielä kehittyneempi sähköpostimarkkinointiratkaisu, jota voivat käyttää suuremmat yritykset tai ne, joilla on monimutkaisempia tarpeita. Se tarjoaa tehokkaita analytiikkatyökaluja, jotka antavat tietoa asiakkaiden käyttäytymisestä, jotta yritykset voivat tehdä parempia päätöksiä kampanjoistaan. Siinä on myös ominaisuuksia, kuten A/B-testausta, jotta käyttäjät voivat määrittää, mitkä versiot sähköpostiviesteistä toimivat parhaiten heidän yleisölleen.
Kaiken kaikkiaan sekä MailPoet että Mailchimp tarjoavat erinomaisia ominaisuuksia, jotka voivat auttaa yrityksiä menestymään digitaalisessa markkinoinnissa. Kummallakin ratkaisulla on kuitenkin omat vahvuutensa ja heikkoutensa, jotka riippuvat yrityksen erityistarpeista. Viime kädessä oikean ratkaisun valitseminen riippuu siitä, minkä tyyppisiä tarpeita yrityksellä on ja kuinka paljon aikaa ja rahaa se on valmis käyttämään.
Ominaisuuksien vertailu – Mailchimp vs MailPoet
Hinta ja yleiset asiat ovat nyt selvillä – aika pureutua syvemmälle ominaisuuksiin!
Ensimmäisenä on automaatiot eli erilaiset ketjut, joilla saat tehtyä automaattisia perustoimintoja ilman omaa puuttumistasi. Hyvä esimerkki automaatioista ovat automaattiset arvostelumuistutukset: kaksi viikkoa tuotteen tilauksen jälkeen asiakasta pyydetään arvostelemaan ostamansa tuotteet. Jes. Turha näitä on yksitellen lähettää? Automaatioilla se hoituu!
Mailchimp on hieman edellä MailPoetia monimutkaisten automaatioiden luomisessa. Pidemmät ja monia eri ehtoja sisältävät jos/tai/kun automaatioketjut onnistuvat hyvin Mailchimpin kanssa. MailPoetilla pystyy hyvin luomaan muutaman ehdon automaatio-kampanjoita, mutta tätä ominaisuutta kehitetään parhaillaan vastaamaan paremmin monimutkaisempiinkin tarpeisiin.
Seuraavaksi on segmentointi. Molemmissa ratkaisuissa on jälleen erilaisia vaihtoehtoja asiakkaiden segmentoimiseksi eri listoille heidän mieltymystensä ja kiinnostuksen kohteidensa perusteella. Mutta vaikka MailPoetin avulla käyttäjien on helppo luoda segmenttejä nopeasti, Mailchimpin analytiikkatyökalut tarjoavat yksityiskohtaisempaa tietoa asiakkaiden käyttäytymisestä, jota voidaan käyttää kohdennetumpien segmenttien luomiseen.
MailPoetin ehdoton etu on se, että se on WordPress-lisäosa. Näin ylimääräisiä integraatioita ei tarvita vaan se toimii todella mukavasti WordPressin sisällä syöttäen WooCommerceen kaiken tarvittavan tiedon ja poimimalla sieltä omat tietonsa. Esimerkiksi uutiskirjeeseen saa suoraan valittua WooCommercesta tuotteita ilman kuvien kanssa räpeltämistä – kaikki tuotetiedot ovat suoraan MailPoetin käytössä.
Toisaalta se ei osaa kurottaa vielä WordPressin ulkopuolelle. Jos jotain dataa on tarkoitus jatkuvasti tuoda MailPoetiin tai viedä toiseen järjestelmään, ei tämä suoraan MailPoetin kautta onnistu. Mailchimp taas loistaa monipuolisine integraatioineen ja on vaikeaa löytää palvelua, jossa ei olisi Mailchimp integraatiota valmiina.
Onko sinulla monia ulkoisia järjestelmiä, joiden välillä haluat siirtää jatkuvasti dataa sähköpostimarkkinointi työkalusi kanssa? Tarvitsetko todella monimutkaisia automaatioketjuja? Valitse tällöin Mailchimp. Tarvitsetko nopeutta ja yksinkertaisuutta sekä toimintavarmuutta, mutta silti hyviä automaatioita? Valitse MailPoet.
Helppokäyttöisyys
Näiden kahden ratkaisun käytössä MailPoetin ja Mailchimpin välillä on selviä eroja. MailPoet on suunniteltu käyttäjäystävälliseksi, ja siinä on vedä ja pudota -editori sekä suoraviivaisia automaatiotyökaluja, joiden avulla kampanjoita on helppo luoda hetkessä. Toisaalta Mailchimpin automatisointi voi olla monimutkaisempaa sen kehittyneiden ominaisuuksien vuoksi.
MailPoet on useiden kokemusten perusteella Mailchimpiä helppokäyttöisempi. WordPress-pohjaisten sivustojen omistajat kehuvat MailPoetia sen loogisudesta, sillä se on WordPressistä tuttua. Mailchimpiäkään ei voi kuvata sähköpostimarkkinointityökalujen kentällä monimutkaisimmaksi ja vaikeimmaksi työkaluksi, mutta on siinä oma navigointinsa valikkojen välillä.
Todellinen ero tulee siitä, että MailPoetilla voi käyttää WooCommercen tietoja todella helposti. Haluatko lisätä tuotteen uutiskirjeeseesi? Valitse se MailPoetin valikosta ja kaikki tuotetiedot hintaa, kuvausta ja kuvaa myöten ilmestyvät automaattisesti uutiskirjeeseen. Tämä on todella näppärä ominaisuus! Aikaa säästyy pitkässä juoksussa todella paljon.
Sähköpostien ulkoasun toteutus ja sähköpostien perille meno
Mailchimp ja MailPoet toimivat tässä kohtuullisen samalla logiikalla. Molemmat käyttävät helppoa vedä ja pudota -editoria, jolla uutiskirjeiden rakenne on helppo suunnitella. Toiminnallisuuksiltaan nämä ovat melko samalla viivalla.
Mailchimp ja MailPoet käyttävät molemmat huippu sähköpostipalvelimia viestien perille toimittamiseksi. Jos maineesi on hyvä eli et ole saanut massoittain roskapostivalituksia sähköpostiviesteistäsi, toimittavat molemmat viestisi todella hyvin perille.
Molemmat ottavat roskaposti-ilmoitukset kuitenkin vakavasti: Jos vastaanottajat raportoivat viestit roskaposteiksi, palvelusi voidaan asettaa tauolle tutkinnan ajaksi. Tänä aikana tutkitaan, miten listaasi voisi parantaa, jotta viestejä toimitetaan vain henkilöille, jotka oikeasti haluavat niitä.
Asiakastukipalvelut
Minkä tahansa sähköpostimarkkinointipalvelun kohdalla asiakastuki on tärkeä huomioon otettava tekijä. Onneksi sekä Mailpoet että MailChimp tarjoavat erinomaisen asiakastuen.
Mailpoetin asiakaspalvelu toimii sähköpostin välityksellä ja vastaukset luvataan 48h sisällä kysymyksestä.
MailChimpillä on käytössään sähköposti- ja livechat palvelu. Lisäksi jos sinulla on käytössä hintavampi Premium-taso, Mailchimp tarjoaa myös puhelintukea.
WordPress sähköpostimarkkinointi asiakaspalvelua suomeksi?
Mikäli olet Automaattisesti-palveluiden asiakas, olet oikeutettu MailPoetin suomenkieliseen tukeen. Laita vain minulle viestiä, niin setvitään ongelmasi!
Usein kysytyt kysymykset
Kuinka helppoa on siirtyä Mailchimpistä MailPoetiin?
Vaihtaminen sähköpostipalvelusta toiseen voi olla pelottava tehtävä. Siihen voi kuuluua esimerkiksi listojen siirtoa, uutiskirjeen tilauslomakkeiden uudelleen tekoa, uusien käyttöliittymien opettelua ja sähköpostien perillemenon varmistamista. Kuinka helppoa on siirtyä Mailchimpistä MailPoetiin?
Se on onneksi melko helppoa. Molemmat palvelut tarjoavat mahdollisuuden viedä ja tuoda luetteloita, mikä tekee yhteystietojen siirtämisestä kohtuullisen helppoa. Mailchimpin käyttöliittymä on myös tarpeeksi samanlainen kuin MailPoetin, joten uuteen järjestelmään tutustuminen käy nopeasti. Eräs tietotekniikkaa vihaava asiakkaani kertoi, että hän oppi käyttämään MailPoetia ihan itsenäisesti ennen yhteistä perehdytystuokiotaan. MailPoet myi tässä kohtaa itsensä, koska Mailchimpin kanssa asiakas oli tuskaillut pitkään.
MailPoet asennuspalvelu
Pelottaako muutos? Vai haluatko, että vaihto sujuu mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti? Teen Mailpoetin käyttöönottoja ja siirtoja toisista sähköpostimarkkinointi palveluista. Katso tästä, paljonko maksaa Mailpoetin asennus ja siirtyminen MailChimpistä.
Tarjoaako MailChimp yksityiskohtaisempaa analytiikkaa kuin Mailpoet?
Molemmat palvelut tarjoavat perusanalytiikkaominaisuuksia, kuten avausprosentin ja klikkausprosentin seurannan. Lisäksi nähtävillä on, kuinka moneen sähköpostiosoitteeseen ei voinut viestiä toimittaa ja kuinka moni merkitsi viestin roskapostiksi.
Molemmissa palveluissa on mahdollista seurata yksityiskohtaisesti uutiskirjeiden tuottoa verkkokaupassa. Vain Mailpoet kuitenkin näyttää, mitä yksittäisiä tuotteita uutiskirjeen seurauksena on ostettu.
Yksittäisten tilaajien käyttäytymistä on mahdollista seurata yksityiskohtaisesti molemmissa palveluissa.
Johtopäätökset
Sähköpostimarkkinointipalvelun vaihto MailPoetista Mailchimpiin on lopulta melko helppoa. Tämän ei kannata estää vaihtoprosessia, mieti mieluummin tarvitsemiasi ominaisuuksia ja hintaa. MailPoet on edullisempi vaihtoehto ja ominaisuudet ovat hyvin lähellä Mailchimpiä. Helppokäyttöisyydessään ja ajansäästössä MailPoet voittaa Mailchimpin, joten nämä tekijät puoltavat vaihtoa.
Toisaalta tietojen päivittäminen ulkopuolisten järjestelmien kanssa onnistuu Mailchimpiltä usein helpommin riippuen hieman tarpeesta. Mikäli uutiskirjetilaajatietosi tulevat vain MailPoetin lomakkeiden kautta, ei automaattinen siirto toiseen järjestelmään onnistu. Toisaalta jos käytät jotain lukuisista WordPressin lomakelisäosista, onnistuu tilaajien siirto helposti lomakelisäosan integraatioiden kautta. Tämä ei siis yleensä ole ongelma.
Jos käytät todella monimutkaisia ja pitkiä automaatioketjuja, joiden yksityiskohtaisten määrittelyiden avulla segmentoit asiakkaitasi, on Mailchimp parempi vaihtoehto. Tämä pitää paikkansa tämän artikkelin kirjoitushetkellä, mutta jos luet tätä myöhemmin, voi tilanne olla jo toinen: MailPoetin automaatio-toimintoja kehitetään juuri nyt kovalla rytinällä, joten tämä saattaa olla jo vanhentunutta tietoa!
Pahasti pieleen et mene kuitenkaan kummallakaan vaihtoehdolla! Jos luit läpi koko artikkelin, osaat varmasti tehdä päätöksen siitä, kumpi vaihtoehto on sinulle parempi. Jos tulee mitään kysyttävää aiheesta, ole yhteydessä minuun ja autan mielelläni löytämään sinulle parhaan ratkaisun.
[Artikkeli saattaa sisältää kumppanuuslinkkejä, joiden kautta ostetuista palveluista saatan saada komissiota.]
Lisää ensimmäinen kommenttisi tähän artikkeliin